domingo, 8 de febrero de 2015

(A GUARDA) "CANDO CONTA XA EU FIXERA" por Joaquín Saul, libro Festas do Monte, 1958

CANDO CONTA XA EU FIXERA

Cando conta xa eu fixera
de que esí qu-o vran chegara,
tampouco este ano pasara
sin que a terriña eu volvera.

            Cando xa eu tiña mercado
un baúl, sete maletas
e cincuenta mil pesetas
en roupa nova gastado.

            Cando xa eu fora, vos digo,
a separar no vapor
o camarote mellor
pr-a irme dereito a Vigo.

            E hasta xa me confesara
para que o demo (¡bruxas fora!)
non viñera en mala hora
a tentarme e me amolara...

            A meu padriño fun ver
por si algo mandar quería
pr-os seus parentes da Guía
que él lles ten muito querer.

            ¡Sorte foi que por lá eu fora!
porque o coitado padriño
que, de tan e tan velliño,
xa non se ríe nin chora.

           
            Non tendo por compañía
mais que unha cotorra e un can
e, por cama, o duro chan
(¡todo por economía!).

            Pedíu-me que non marchara
porque, estando xa a morrer,
gustaríalle me ter
o seu pé cando espitara.

            Para me decir onde ten
escondido o seu tesouro
de trinta mil onzas de ouro...
(¡que a mín me han de vir muy ben!).

            De modo, meus paisaniños
que por lá verme quréis...
por mín non desesperéis
que non me han de faltar camiños.

            Por os que ir para lá voando
cando o padriño, o espitar,
él me diga: -“anda a sacar
o tesouro... ¡e váite andando”!-

                                   Puerto Rico

                                                                                                          Joaquín Saúl

Publicado no libra das Festas do Monte de 1958

No hay comentarios:

Publicar un comentario