sábado, 14 de junio de 2014

(A GUARDA) "Monte arriba vamos pra Festa de Santa Tecla" por Joaquín Saúl, libro Festa do Monte,1951


MONTE ARRIBA
 VAMOS PR-A FESTA DE SANTA TREGA

                                                           Com-a nosa non hai outra
Parranda no mundo enteiro:
Tocan os ninós, as mozas,
E os mozos baten pandeiro...

            Hei-me de casar contigo
Aunque non queira teu pai:
Qu-os calzóns, na túa casa,
Qu-en os leva, e túa nai...

            O mozo qu-os trinta  e dous
Inda non supo atopar
Unha moza pr-a muller...
Deberían-o aforcar.

            Escóita-me, guapo mozo
Con cara de galopín:
¿Qué ten aquela mais qu-eu,
Que non reparas en mín?

            Miña santa, Santa Trega,
Que-equí tes gloria tan alta:
Concéde-me qu-hoxe atope
O mozo que me fai falta.

            Por máis que vaias a misa
E confeses cada mes,
N-has poder entrar no Ceu
Con esa cara que tes.

            Vai-te pr-a lá, parrandeiro,
Qu-eu sei o que ves buscar...
Anque tes cariña d-anxel,
A min no m-has d-enganar.

            Miña sogra ten o reuma
E non hai quen-a menée...
¡Santa Trega, pon-a boa
si non queres que rabée!

            Non te faias pintureiro
Pr-a darlle envidia as mulleres,
Qu-hasta Santa Trega sabe
O gran lacazán que tú eres.

            Non hai mociña solteira
Que cando se vai deitar
Non lle diga a San Antonio
Qu-ela tamen quer casar.

            Meu home non ven a festa
E vou moi contenta sola:
Levar de rabo a meu home
É a cousa que máis me amola.

            Si t-has de casar conmigo
Non debes tempo perder,
Qu-o mozo qu-antes eu tiña
Escribiu que vai volver...

            Unha sogra com-a miña
Non hai outra ni en Castilla:
Pr-a qu-eu me casara deu-me
Casa, comida e unha filla.

            O meu mozo e miña nai,
Os dous, non se poden ver...
y-eu, c-as ganas de casar
que teño... ¡vou a morrer!

            Gústas-me moito, rapaz,
E contigo eu me casara;
Pero tes unha naiciña
Qu-asusta, o mirar-lle a cara.

            O mozo qu-eu máis quería
Foi pr-a guerra... ¡alá morreu!
¡Qué Dios non lle pida conta
D-os apertóns que él me deu!

                                                                                                          Joaquín Saúl

                                                                                              San Juan de Puerto Rico, 1951

Publicado no libro das Festa do Monte de 1951

No hay comentarios:

Publicar un comentario